ذهن مشغول یک پرنده

یک پرنده که به همه چیز و همه کس فکر می کنه

ذهن مشغول یک پرنده

یک پرنده که به همه چیز و همه کس فکر می کنه

صفحه ی دوم (ذهن پریشان من)

ذهن پریشان من

۱- یادمه سال کذشته این موقع ها طرفدار کمونیسم و اندیشه های کمونیستی شده بودم. مثل کمونیست ها فکر می کردم و حتی مثل کمونیست ها صحبت می کردم . مهمترین دلیلش شاید تاثیر زیادی بود که وضعیت زندگی مردم اطرافم و مشاهده ی فقر و تبعیض و بی عدالتی بود. مدتی که گذشت و بیشتر به اصول و عقاید کمونیسم آگاهی پیدا کردم کم کم از کمونیست ها و کمونیسم زده شدم. الان که فکر می کنم می بینم که بدون فکر خواستم یک مکتب رو انتخاب کنم که کار اشتباهی بود.

۲- اون موقع که افکار کمونیستی داشتم (البته کمونیست نبودم و فقط افکار کمونیستی داشتم و حتی عقاید کمونیستی هم نداشتم) می دونستم که اعتقاد کمونیست ها بر پایه ی عدم دخالت و یا حتی وجود خدا در کایناته. اما زیاد برام مهم نبود چون فکر عدالت خواهی تمام ذهنم رو پر کرده بود. همیشه از کودکی باور داشتم و یا به من قبولونده بودن که خدا هست. اما خب چیزی که هست اینه که ذهن یک بشر به مرور زمان رشد می کنه و دنبال دلایل برای اثبات عقایدش می گرده. من هم سعی می کردم دنبال این دلایل بگردم. گاهی به خدا باور(نه ایمان) پیدا می کردم و گاهی نمی تونستم وجودش رو قبول کنم. شاید مهمترین عاملش جامعه بود که این تاثیرات رو بر من می گذاشت. مدتی سعی کردم بی خیال بشم که خدا هست یا نه. بود و نبودش چه تاثیری می تونه داشته باشه. اما این ذهن درگیر و پریشان من ول کن قضیه نبود. اما الان می دونم که کسی هست که کاری از دستش برای جهان ساخته ست. جهان رو کنترل نمی کنه اما شاید ناظر و بعضی مواقع خودش دست به کار میشه. می دونم که همچین کسی هست که اسمش شاید خدا باشه و یا هر چیز دیگه ای. می دونم هست اما ایمان ندارم.

۳- هر وقت من با این افراد متحجر که مغزشون فسیل شده روبه رو می شم و یا حرفی و یا نوشته ای ازشون رو می شنوم یا می بینم اونقدر عصبانی می شم که می خوام خرخره شون رو بجوم. این مواقع نهایت عصبانیت منه. امروز هم یه وبلاگ خوندم به شدت از حزب ا... حمایت کرده بودن طوری که انگار ارتش ملی آزادی بخش کشورشونه. آخه تو اگه عقل تو اون کله ی قلمبیده ات بود و یکمی فکر می کردی از خودت می پرسیدی چرا باید ثروت ملی کشورت رو که حق مردم فقیر و مستمند و محروم کشورته باید بریزن تو شکم یه عده ی خارجی و ملت ما رو بیش از پیش تحت فشار قرار بدن.

۴- رییس جمهور محترم و فوق العاده روشن فکر و نواندیش و آزادی خواه کشورمون هر وقت می خواد اقدامات دولت رو قانونی و قابل قبول قرار بده از واژه ی ملت استفاده می کنه. مثلا می گه ملت ایران انرژی هسته ای می خواد. ملت ایران از مزدم فلسطین حمایت می کنه. و......   این هم از اون مواقعیه که منو به شدت عصبانی می کنه. آقا من هم تو این کشور زندگی می کنم و جزو ملت ایران هستم اما نه انرژی هسته ای می خوام و نه از فلسطینی ها حمایت می کنم. پس اینقدر نگو ملت ایران .... اصلا بیا و یه لطفی کن اسم ما رو از لیست ملت ایران حذف کن. کجا برم . اگه کسی اطلاعاتی داره منو راهنمایی کنه.

۵- دیشب دکتر فیروز نادری یکی از مدیران ارشد ناسا میهمان تلفنی برنامه ی آسمان شب شبکه ی ۴ بود. کلا آسمان شب برنامه ی جالبیه. دکتر نادری در حال توضیح عملیات جدید ناسا بر سطح مریخ بود. در خلال صحبتهاش به این فکر کردم که دانشمندان و مردم امریکا به چی فکر می کنن و مردم و دانشمندان ما به چی نزدیک بود گریه کنم. دکتر نادری در پایان سخنانش جمله ای گفت که من رو امیدوار کرد به مهاجرت. (بچه های ایرانی خیلی باهوش و با استعداد هستن و هر جای دنیا برن رو دست می برندشون. ) آره بچه های ایرانی رو غربی ها رو دست می برن اما همین بچه ها تو ایران زیر دست و پا گرفته می شن.  در پایان دکتر نادری اسم یه دانش آموز ایرانی رو برد به نام حسام الدین. اگه حسام الدین این برنامه رو دیده باشه شاید بزرگترین افتخارش تو زندگیش همین باشه و سرنوشتش حتی با این حرف دکتر نادری تغییر کنه. خلاصه اینکه جوانان وطن بشتابید به غرب که جایگاه شما کشوری این چنین حقیر نیست که سرانش حتی فرق بین پای چپ و راستشان را نمی دانند( دقت کنید گفتم پا نه دست) به قول یکی از دوستان: وطن جاییه که به من آزادی بده   کار بده   امکان آموزش بده   رفاه بده و خانواده ام در اون امنیت وآرامش داشته باشن. نه جایی که....

********************************

پی نوشت: همینه که من نمی تونم تو این کشور بمونم. باید برم باید برم....

نظرات 11 + ارسال نظر
ابوالفضل قوچانی سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:28 ب.ظ http://www.sorkhpush.blogfa.com

سلام دوست عزیز
شما به بزرگترین وبلاگ جوانان ایران دعوت شده اید.ماآماده برای هرگونه تبادل لینک –لوگو-بنر و....هستیم .

موفق باشید
ابوالفضل قوچانی
http://www.sorkhpush.blogfa.com

Oliera چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:00 ق.ظ http://olier.persianblog.ir

تولدت مبارک
سفر هم به سلامت
...............بابایی

ممنون. سفر همه به خوشی وسلامت.

هومن چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:30 ق.ظ http://51227.persianblog.ir

نمی دانم کجا خواندم که همه آدم ها حداقل یک روز از عمرشون کمونیست بوده اند. من هم سال ها پیش تفکراتی داشتم که خیلی نزدیک به کمونیست بود البته آن موقع بلوک شرق هنوز پا بر جا بود.

من فقط بخشی از افکار کمونیستی را داشتم. اونم مربوط به تساوی و عدالت بود.

اقیانوس چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 01:20 ب.ظ http://myocean.blogsky.com

سلام پرنده مهاجر
خوشحال می شم لینکت رو تو وبم بذارم تو هم می تونی اگه خواستی اینکارو بکنی .موفق باشی

امیر چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:39 ب.ظ http://Ruzmarreha.blogsky.com

سلام
اگه منظورت از دوستی یه دوستی معمولیه من هستم و لینکتون رو تو هر دو تا وبلاگم میزارم
یه ایمیل واستون میفرستم

حسام چهارشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 04:07 ب.ظ http://orangejuice.persianblog.ir/

سلام دوست عزیز
اول تولدت مبارک ...
امیدوارم پایدار باشی ......

من هم نوشتن رو دوست دارم ، اما فرصت ندارم ....

سعی می کنم فعلاً اون چیزهایی که لااقل برام لذت بخشه رو تو وبلاگ بیارم .....

به هر حال وب خوبی خواهی داشت ، این احساس منه
امیدوارم درست باشه ...

ممنون. امیدوارم.

احسان پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:04 ب.ظ http://hal-e-sadeh.blogspot.com

اول: تولد وبت مبارک.
دوم: من منظورت را از نظری که در کامنت های وبلاگم گذاشتی نفهمیدم.
سوم: با افتخار اعلام می کنم همیشه طرفدار امپریالیسم و نظام سرمایه داری بودم . با اینکه حتی بچه یک سرمایه دار نبودم ولی در همه بحث ها از سرمایه دار ها حمایت کردم. چون نگاه اقتصدی اونها می تواند اقتصاد ها را نجات بده.
چهارم: درباره افراد متحجر هم تفکر متفاوتی دارم. در اولین فرصت یک پست به این مطلب اختصاص می دهم.
پنجم: چون مایل نیستم اظهار نظر سیاسی کنم درباره رئیس جمهور نظر نمی دهم. ولی با توجه به تحصیلات و مطالعات اقتصادی که داشتم با تفکر اقتصادی ایشون کاملا مخالفم و
امیدوارم دور بعد رای نیاورد.
ششم: از نجوم چیزی نمی دانم و تنها علاقه مندیم دیدن ماه بزرگ در غروب های تابستانه

منظورم این بود که این قدر به خودت فشار نیار. داغون می شی.
آره با نظرت در مورد امپریالیسم موافقم. اما با کل و محتواش نه. به نظرم نباید همه چیز رو با پول سنجید.

همسایه پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:12 ب.ظ http://manbito.blogsky.com

منونم که سر زدین
شما عالی باشین همه جا رو دست می برنتون

پرنا جمعه 24 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 05:30 ب.ظ http://www.bestbrain.blogfa.com

سلام .....می خواستم ازت اجازه بگیرم که بگم میزاری لینکت رو توی وبلاگم بزارم .تو هم اگه دوست داشتی مرا لینک کن ....

اجازه ما هم دست شماست. برای لینک کردن از کسی اجازه نمی گیرم و هر کس هم خواست مرا لینک کند نیازی به اجازه نیست.

سرباز معلم جنوبی دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 03:47 ب.ظ http://dayyertashbad.blogfa.com/

ممنون
بزرگی از شماست و گرنه ما که خیلی کوچک تر از این حرفها هستیم ...

غضی جمعه 31 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 11:13 ب.ظ http://hunch.blogsky.com

بند یک فقط مقدمه صورت مساله است و من رو پا در هوا گذاشت که سوال چیه و جوابش چی میتونه باشه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد