اس ام اس تبريك عيد نوروز 1388

با سلام خدمت شما کاربران گرامی اس ام اس تبريك عيد نوروز 1388 در مجله اینترنتی سرخپوش گذاشته شده است و شما میتوانید با ورود به بخش کاربری از این اس ام اس ها برخوردار شوید.برای ورود از منو های سمت چپ بالا استفاده کنید.یا اگر عضو نیستید عضوشوید.یا اگر عضو هستید و کلمه عبور خود را فراموش کرده اید از لینک های زیر استفاده کنید:

« نصایح پیامبر اسلام به ابوذر »


www.sorkhpush.p30.inیکی از گرانبهاترین و ارزشمندترین احادیث نقل شده از پیامبر اسلام، نصایحی است که ایشان به ابوذر داشته‌اند که به سبب پرباری و اهمیتی که این نصایح داشته است و خطابهای پیاپی ایشان به ابوذر، به حدیث ابوذر مشهور شده است .
مطالب چنان متنوع و در قالبهای متفاوت تربیتی و اخلاقی بیان شده‌اند که هر کس با سلیقه خاص خود به نوعی از آن بهره می‌برد و مناسب‌ترین ره توشه تربیتی که در روحش اثر می‌گذارد بر می‌گزیند که در نوع خود حدیثی است شبیه به معجزه.

ادامه نوشته

6 نکته برای دوست داشتنی شدن

http://sorkhpush.mee.irداشتن شخصیتی مطلوب آسان است شما هم می‌توانید یکی از جذاب‌ترین و ماندگارترین‌ها باشید. معطل نشوید. دست به کار شوید و این 6نكته طلایی را بخوانید: 
 1- ظاهری آراسته داشته باشید: تمیز و مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی شما، ناخودآگاه شما را جذاب می‌کند. بعضی از افراد براساس تصوری اشتباه برای جذاب شدن به زحمت زیادی می‌افتند و خود را به شکل‌های عجیب و غریبی درست می‌کنند. مهمترین مسئله این است که مرتب و هماهنگ و در عین حال ساده باشید.نامرتب بودن حتی حرفهای قشنگ‌، مثبت و تأثیرگذار شما را ضایع می‌کند.

ادامه نوشته

خاتمي انصراف خود را رسمي كرد

www.sorkhpush.veb.irسيد محمد خاتمي با صدور بيانيه اي به صورت رسمي از حضور در انتخابات به عنوان كانديداي رياست جمهوري به نفع مير حسين موسوي انصراف داد و نامزدي موسوي را براي كشور كم هزينه تر دانست.

 خبرگزاري فارس اولين خبرگزاري بود كه خبر انصراف خاتمي را در روز يكشنبه منتشر كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس،حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي شامگاه 26 اسفند با صدور بيانيه اي به صورت رسمي از حضور در انتخابات به عنوان كانديداي رياست جمهوري انصراف داد.
متن كامل بيانيه انصراف خاتمي از حضور در انتخابات رياست جمهوري دهم به عنوان نامزد انتخابات بدين شرح است:

ادامه نوشته

آشنايي با سازمان تربيت بدني

www.sorkhpush.blogfa.com

تربيت بدني در سال 1320 به دو بخش تربيت بدني آموزشگاه‌ها زير نظر وزارت فرهنگ و ورزش دستجات آزاد و پيشاهنگي زير نظر انجمن ملي تربيت بدني واگذار شد.

در گذر سال‌ها در اين ساختار هميشه متغير، باز هم تغييراتي پيش آمد و در سه بخش مجزا يعني سازمان تربيت بدني و تفريحات سالم، کميته ملي المپيک و شوراي ورزش بانوان متمرکز شد.

ادامه نوشته

آتشي عظيم افروختند

www.sorkhpush.dom.irامروزه منسوخ شدن آيين‌هاي قديمي و جايگزين شدن آيين‌هاي پرخطر جديد، چهارشنبه‌سوري را به جشني وحشت آور، پرمخاطره و نازيبا تبديل كرده است.

نگاهي به آمارهاي حوادث آتش‌سوزي در سال‌هاي گذشته گواه اين مدعاست كه به هر دليلي سنت‌هاي گذشته فراموش و منسوخ شده و رفتارهاي جديدي جاي آن را گرفته است؛ رفتارهاي پرخطري كه موجب بروز حوادث زيادي مي‌شود، اما هيچ‌كس از اين حوادث درس عبرت نمي‌گيرد و باز هم سال بعد شاهد بروز اتفاقات تلخي در شب چهارشنبه‌سوري  هستيم.

ادامه نوشته

بهار؛ فرصتي براي رهايي از تلخي‌هاي گزنده

www.sorkhpush.p30.inبهار طبيعت به زودي مهمان ما خواهد شد، اما در دل‌هاي شما چه مي‌گذرد؟ نكند، زمستان باشد.

يادم هست زماني، من خيلي منتظر ورود دوست عزيزي بودم كه ظاهرا براي او امكان سفر نبود چرا كه در زمستان سختي گير كرده بود. اما من از او انتظار داشتم حركت كند. زيرا معتقد بودم مهم چيزي‌ است كه در دل و احساسش مي‌گذرد و اگر او براي آمدن مصمم باشد، از هر فرصتي براي حركت استفاده خواهد كرد.
ادامه نوشته

هنر شاد بودن

www.sorkhpush.p30.inشادي و نشاط يك پديده طبيعي است و از نيازهاي اساسي و لازمه زندگي انسان است.

خلقت هستي به گونه‌اي است كه خودبه‌خود شادي‌هايي مانند: بهار طرب‌انگيز، گل‌هاي رنگارنگ، طلوع خورشيد، پرندگان زيبا و نغمه‌خوان، رويش گياهان، عشق و مهرباني و بسياري از پديده‌هاي جهان را در ذات خود به همراه دارد و تمامي اينها شور و نشاط را نه‌تنها در وجود انسان بلكه در تمام موجودات جهان به وجود مي‌آورد.

شادي و نشاط، سلامتي، آسايش خيال، آرامش روحي و رواني، احساس خوشبختي، نيل به اهداف و مقاصد واژگاني هستند كه به صورت زنجيروار مي‌تواند در وجود آدمي شكل گيرد. شادي محصول و نتيجه چه چيزي است؟ آيا حاصل دسترنج خود و تلاش و كوشش ديگران است؟ يا محصول استعمال مواد شيميايي تحريك‌كننده؟ طبيعي است كه اين نوع شادي، نه پسنديده خواهد بود و نه مطلوب.

ادامه نوشته

آجیل کهنه و رنگی نخرید

www.sorkhpush.blogfa.com

بعد از آجیل شب یلدا، نوبتی هم كه باشد نوبت به خرید آجیل نوروز می‌رسد.

در كنار فروشنده‌های كهنه‌كار این صنف، فروشنده‌های كهنه فروش نیز وجود دارند.

بنابراین براسی داشتن یك خرید خوب و سالم باید فرق میان این دو را دانست و به آن توجه داشت.

برای نمونه فروشنده‌ های كهنه ‌كار به هیچ‌وجه محصول نامرغوب را حتی با قیمتی اندك، خرید و فروش نمی‌كنند، در عوض فروشنده‌های كهنه فروش تا دلتان بخواهد محصول كهنه، رنگ‌ شده و دارای انواع و اقسام سموم  را به دست خریدار می‌دهند.

ادامه نوشته

بهاريه ورزش ايران

www.sorkhpush.blogfa.comشايد هيچ اتفاقي براي ورزش ايران در سال 88، مهم‌تر از رقابت‌هاي انتخابي و راهيابي به جام‌جهاني 2010 آفريقاي جنوبي نباشد

هر چند كه بايد ميزباني دومين دوره بازي‌هاي كشورهاي اسلامي را نيز به آن اضافه كرد. ولي بايد پذيرفت كه در حال حاضر بهاريه ورزش ايران در سال 88 رقابت‌هاي فوتبال انتخابي جام‌جهاني و همچنين رقابت‌هاي جام باشگاه‌هاي آسياست كه از چندي قبل با حضور 16 تيم آسيايي آغاز شده است.ورزش فوتبال در سال 88، سال شلوغ و پردردسري را، به خصوص در فصل بهار، پيش‌رو خواهد داشت و طليعه آن از  نخستين روزهاي سال نو با برگزاري ديدار دوستانه با تيم ملي كويت در سوم فروردين  رقم خواهد خورد.
ادامه نوشته

منابع طبيعي جايگاه از دست رفته

www.sorkhpush.orq.ir

نفوذ يك ليتر آب در زمين جنگلي 7 دقيقه، در زمين كشاورزي 46 دقيقه و در زمين بدون پوشش 4 ساعت و 6 دقيقه است.

 چه سخني از اين ساده‌تر و در عين حال گوياتر مي‌تواند اهميت حفظ سبزينه و منابع طبيعي را در زيست محيط ايران نشان دهد. وقتي بدانيم نفوذپذيري آب در جنگل، 40 برابر خاك بدون پوشش است؛ چگونه مي‌توانيم بي‌محاباي فرداها در برابر تغيير كاربري غيرعلمي و افزايش برهنگي سرزمين‌مان سكوت كنيم و دم برنياوريم؟ رخدادي كه آشكارا موجوديت منابع طبيعي ما را به چالش گرفته است.
ادامه نوشته

نزديكي به رستوران باعث چاقي مي‌شود

www.sorkhpush.orq.ir

خطر ابتلاي يك فرد به سكته مغزي با تعداد رستوران‌هاي نزديك محل زندگي وي كه فست‌فود تهيه مي‌كنند ارتباط دارد!

 محققان آمريكايي دانشگاه ميشيگان به سرپرستي پروفسور لوييس مورگنسترن، استاد بخش نورولوژي و اپيدميولوژي و مدير برنامه سكته مغزي اين دانشگاه در تحقيقي كه روي 1247 مورد سكته مغزي در ايالت تگزاس آمريكا انجام دادند متوجه شدند تقريبا 262 رستوران فست فود در منطقه مورد مطالعه وجود دارد. آنها دريافتند بين اين قضيه و شيوع سكته مغزي ارتباط مستقيمي وجود دارد.
ادامه نوشته

صلوات؛ بهترین دعا

www.sorkhpush.orq.irعبدالسلام(بن عبدالرحمن) بن نعیم گوید: به امام صادق(علیه السلام) عرض كردم : من داخل كعبه شدم و دعایى به خاطرم نیامد جز صلوات بر محمد(صلى الله علیه و آله) فرمود: آگاه باش مانند تو در فضیلت و ثواب، كسى از خانه خدا بیرون نیامده است.(1)

امام صادق(علیه السلام) فرمود: هر كس ‍ بر محمد و آل محمد (علیهم‌السلام) صلوات بفرستد، خداوند یكصد حسنه در نامه عملش بنویسد، و هر كس(بر محمد و اهل بیتش صلوات فرستد به این طریق كه) بگوید:

ادامه نوشته

تنها 6 تابستان، كافي است...

www.sorkhpush.orq.irدنياي كودكي، دنياي سرنوشت‌سازي است. تنها شش تابستان پس از تولد، كافي است كه شخصيت آينده فرد و چه بسا سرنوشتش رقم خورد

پذيرش اينكه دنياي كودكي نقشي اساسي در زندگي ما ايفا مي‌كند، دشوار مي‌نمايد. امااگر بسياري از مشكلات ارتباطي افراد را در خانواده و جامعه ريشه‌يابي كنيم، سرنخ قضيه به همان دوران كودكي و رفتار پدر و مادر برمي‌گردد.

ادامه نوشته

چطور از مسمومیت با مونوکسیدکربن پیشگیری کنیم؟

www.sorkhpush.orq.irٌمسمومیت با گاز مونوکسید کربن در هر سال در فصول سرد باعث تلفات می‌شود.

برای پیشگیری از مونوكسيد كربن يك گاز نامرئي و بي‌بو است كه از اجاق‌ها، وسائل گازي پخت و پز، دستگاه‌هاي حرارتي و  هنگام سوزاندن چوب و زغال متصاعد مي‌شود.رعایت احتیاطاتی در خانه لازم است.

اگر اين گاز سمي در يك فضاي محصور و بدون تهويه تجمع‌يابد، مي‌تواند باعث بيماري وخيم و مرگ شود.

ادامه نوشته

۵ روش واداشتن مردان براي بيان احساست دروني

WwW.SorkhPush.Orq.Ir“نميدونم به چي فكر ميكنه چون اون هيچوقت درمورد احساسش با من حرف نميزنه.”

ايـن جـمـله بـه گـوشتان آشنا است؟ براي اكثر زنان واداشتن شـوهـرشـان بـراي ايـنكه احـساسات دروني خود را با آنها در ميـان بـگـذارنـد، كـار مشكلي بنظر ميرسد. در اين شرايط زن احساس ميكند كه ناموفق بوده و براي مرد سوء تعبير پـيــش مي آيد. اما در اين ميان موضوعي وجود دارد كه اغلب زن هـا از آن بـي اطـلاع هستند. مردها ميخواهند صحبت كنـنـد. تحـت شـرايـط منـاسـب، آنـهـا سرتاسر شب به صحبت ميپردازند. اكثر مردان نياز دارند كه با همسرشان درد دل نموده و كمي سبك شوند. اما رمز و راز واداشتن همسرتان براي بيان احساساتش چـيسـت؟

ادامه نوشته

زندان‌هايي ‌كه ‌براي خود مي‌سازيم

wWw.SorkhPush.Orq.Ir

زماني كه به محروميت از آزادي مي‌انديشيم، معمولا به اين نكته توجه نداريم كه اين خود ما هستيم كه از طرق مختلف خود را در زندگي محدود مي‌كنيم.

هر عملي كه از انجام آن دچار هراس شده و تمامي رؤياها و آرزوهاي دوردست و برآورده نشده، به ما اين امكان را مي‌دهد تا تفاوت بين آنچه  هستيم و آنچه  در آينده خواهيم شد را ارزيابي كنيم. در واقع اين همان «ترس» و خواهر تني آن «اضطراب»است كه ما را از انجام عملي كه موجب شادي و خوشبختي‌مان مي‌شود، باز مي‌دارد.
پايه و اساس وجودي ما، مبتني بر سخنان و قول‌هايي است كه خود به آنها جامه عمل نمي‌پوشانيم.

ادامه نوشته

وقتي همسرتان دچار افسردگي مي‌شود...

WwW.SorkhPush.Orq.Irرفتار همسرتان عوض شده، از خستگي شكايت مي‌كند و سر هيچ و پوچ عصباني مي‌شود؛ خواب و خوراكش به هم خورده و بدنش درد مي‌كند.

ابتدا به ندرت اين حالت‌ها را نشانه افسردگي مي‌دانيم اما بالاخره يك روز بايد اين علائم و نشانه‌ها را بپذيريم. چيزي عوض شده است؛ خصوصا آنكه اين تغيير ادامه دارد. اين علائم كه طي هفته‌هاي مديدي مشاهده شده‌، هم‌اكنون با موج عظيمي از غم و اندوه و از دست دادن ميل و اشتياق به زندگي همراه شده است.

ادامه نوشته

عشق یا عادت؟

WwW.SorkhPush.Blogfa.Com« من و شوهرم خیلی وقته که با هم اختلافات شدیدی داریم. اما هیچ وقت نتونستم به زندگی بدون او فکر کنم. با اینکه در زندگی‌ با او خیلی عذاب می‌کشم اما نمی‌دونم چطوریه که یک جورایی به حضورش عادت کردم و انگار به او وابسته شدم »
آیا می‌دانید تفاوت عشق و دوست داشتن با وابستگی (عادت) عاطفی چیست؟ برخی از ما پس از مدتی زندگی با همسرمان عادت می‌کنیم در زمان‌هایی از زندگی روزمره احساسات و عواطف او را دریافت کنیم و به لحاظ عاطفی و ذهنی تغذیه شویم.

ادامه نوشته

تفاوت افسردگی در زنان و مردان

WwW.SorkhPush.Blogfa.Comپیشینیان،” افسرده جانی “ را یک مرض زنانه می پنداشته . ممكن است این باور دیرین ، برخی مردم را از تشخیص نشانه ها و انتخاب روش درمانی مناسب باز دارد.
در واقع، افسرده دلی، هر دو جنس زن و مرد را مبتلا می سازد، پیوندها را می گسلد و مانع كار و فعالیت های روزانه آن ها می شود. علایم شوریده حالی در آنان همسان است، و به طرز متفاوتی بیان می شود.

ادامه نوشته

حس خوب توجه

www.sorkhpush.blogfa.comمشكل‌ها زياد سخت نيست و با كمي ياري حل مي‌شود، اما شتابي عجيب ما را عبور مي‌دهد و ما مي‌گذريم، با آنكه مي‌بينيم. از خيابان مي‌گذريم و كسي را مي‌بينيم كه چيزي را برپشت دوچرخه‌اش بسته است كه كج شده و در حال افتادن است .
در آن لحظه شايد خيلي‌هاي ديگر هم مثل ما آن صحنه را مي‌بينند، اما تعداد زيادي از آنها نيز مثل ما آن‌قدر نگاه مي‌كنند تا بسته بيفتد.

ادامه نوشته

زياد نصيحت نكنيد

www.sorkhpush.blogfa.comانگار با ديوار صحبت مي‌كنم كوچك‌ترين عكس‌العملي نشان نمي‌دهد. از اين گوش مي‌گيرد از آن گوش درمي‌دهد
 اين‌گونه صحبت‌ها را درباره بچه‌ها از والدين بسيار شنيده‌ايم. در مورد بعضي از بچه‌ها صحبت كردن باعث تغيير رفتار آنها نمي‌شود. ولي بعضي ديگر با گفت‌وگو تغيير رفتار مي‌دهند

ادامه نوشته

چگونگی طرح سوالات در جلسه خواستگاری

www.sorkhpush.blogfa.comچه سئوالاتی در جلسات آشنایی دختر و پسر جهت خواستگاری و ازدواج باید مطرح شود:

سرخپوش در این مقاله سعی دارد  تا نحوه ساختن سئوال را در این جلسات برای شما بازگو کنیم .

در طرح سئوالات جلسه خواستگاری و شناسایی دختر و پسر، که به آن ها  کمک می کند تا نسبت به طرف مقابل شناخت عقلانی ( نه احساسی) کسب کنند شرایطی حائز اهمیت است که بعضی از آنها به قرار ذیل است:

ادامه نوشته

بدگمانی کابوس زندگی

www.sorkhpush.blogfa.comحسادت زماني كه در حد اعتدال باشد، احساسي كاملا طبيعي است.اين حس همچنين مي‌تواند به حالتي بيمارگونه، افراطي، خفقان‌آور و غيرقابل تحمل درآيد و سلامت رواني و زندگي زناشويي را به خطر اندازد.
بنابر يك تحقيق كانادايي، گروهي از بزرگسالان از ميان مهم‌ترين مشكلات زناشويي، حسادت را در رده  دوم اين گروه قرار دادند.

ادامه نوشته

مبدل متون فارسي به كدهاي يوني كد

ابتدا متن خود را در قسمت بالاي صفحه تايپ كنيد سپس دكمه تبديل را بفشاريد و اعداد نوشته شده را كپي و 
در جاي مناسب استفاده كنيد.

يكي از بهترين كاربردهاي اين برنامه براي كاربران سايت Blogger است. اين سايت در عنوان وبلاگ متن فارسي
را پشتيباني نمي كند ولي با استفاده از معادل عددي متن فارسي ميتوان اين مشكل را برطرف كرد.براي 
فارسي كردن عنوان وبلاگ ابتدا متن فارسي مربوط به وبلاگ خود را در بالا بنويسيدو پس از تبديل،كل كدهاي 
حاصله را در بخش مربوط به عنوان وبلاگ خود كپي كنيد.
يكي از مشكلات ديگري كه كاربران Blogger ممكن است با آن برخورد كنند قبول نكردن يا عدم درج كامل عنوان 
فارسي وبلاگ باشند.اين مشكل به خاطر محدوديت اندازه عنوان وبلاگ است . براي رفع اين مشكل در قسمت 
تنظيمات وبلاگ و در بخش قالب (template) عبارت <$BlogTitle$> را پيدا كنيد سپس آنرا حذف كرده و جاي آن 
كدهاي يوني كد عنوان دلخواهتان را درج كنيد.
همچنين نمونه اي ديگر از كاربردهاي اين برنامه در برنامه هاي Comments است.

لازم به ذكر است كه اين برنامه اعداد را به شكل فارسي آن تبديل مي كند.

براي استفاده از اين برنامه نيازي به ارتباط Online نيست و شما ميتوانيد با ذخيره اين صفحه در كامپيوتر خود
بصورت Offline و بدون ارتباط با اينترنت نيز با آن كار كنيد.

برای دیدن این سیستم برروی لینک زیر کلیک کنید

مبدل متون فارسي به كدهاي يوني كد

زنان احساس گرا، مردان قدرت مدار

تحقیقات علمی نشان میدهد كه 75% عمر هر كدام از ما صرف ارتباط با دیگران می شود. ولی فقط 10% انسانهای كره زمین می دانند چگونه ارتباط برقرار كنند و 90% ما بلد نیستیم و چون ارتباطهایمان مناسب نیست در خانواده، در دانشگاه، در محل كار و... دائم دچار مشكل هستیم و دائم از هم گله داریم. زمانی که وارد زندگی مشترك می شویم، به هم لطمه می زنیم و بعد هم می گوییم ما به درد هم نمی خوریم. چرا ما برای شناخت یكدیگر سرمایه گذاری نمی كنیم؟

ادامه نوشته

2 کليد طلايي براي نفوذ در دلها

دانستن اين که چه عواملي باعث افزايش روزافزون دوستي مي شود ، در واقع به معناي در دست داشتن کليد ورود به اندرون خانه ي دلها ست. هر کس که اين کليد را در اختيار داشته باشد و راه نفوذ در قلبها را بداند در واقع گنجينه ي دوستي را به چنگ آورده است. 
 به راستي اين کليدهاي طلايي که مي توان در دل ها راه يافت و دوستي ها را با آن روز به روز زيادتر کرد چه هستند؟

ادامه نوشته

دعوتنامه جاست پرشین رایگان

سلام دوستان عزیز هرکس که دعوتنامه جاست پرشین میخواد اول عضو بشه تا براش بفرستم.
از جمله امکانات جاست پرشین:سرویس مدیریت لینک باکس ، سیستم عضویت در وبلاگ ، سیستم جعبه پیام، سیستم مدیریت عکس تصادفی ،وضعیت در یاهو ، رتبه سنج گوگل ، نمایش گر آر اس اس ، سیستم ارتباط با مدیر ، سرویس تاریخ روزانه (به صورت عکس) ، سرویس تاریخ شمسی و...

پس اگه میخواهید که از اینها داشته باشید زودتر عضو بشید.

محبوب‌ترين عبادت

www.sprkhpush.blogfa.comشادی و نشاط» محرکی است برای نیازهای اساسی انسان در زندگی.

«شادی» عامل رشد و موفقیت و ابزاری برای کار و فعالیت بیشتر و افزایش توانایی انسان است. «شادی» ضرورتی است که به زندگی معنا می‌دهد و اصولاً آفرینش جهان هستی و انسان به گونه‌ای است که خودبه‌خود شادی و نشاط را برای آدمی‌فراهم می‌آورد و عواطف منفی مانند ناکامی، ترس و نگرانی را بی اثر می‌سازد. اسلام، دین فطرت است و به تمام نیازهای طبیعی و فطری انسان توجه دارد و پیروان خود را به شادی‌های مثبت و سازنده دعوت می‌كند؛ چرا که استفاده از امور شادی‌آفرین در مواقع مناسب و با رعایت حدود لازم، برای آرامش روان و کاستن از یک نواختی زندگی بسیار مفید است، چنان كه امام علي(ع) می‌فرماید: این دل‌ها همانند بدن‌ها خسته و افسرده می‌شوند و نیاز به استراحت دارند. در این حال، نکته‌های زیبا و نشاط‌انگیز را برای آنها انتخاب کنید.

ادامه نوشته

مردان مریخی؛ زنان ونوسی

www.sorkhpush.blogfa.comچهار نکته برای اجتناب از رنجش

اشخاص با رعایت چهار نکته می توانند رنجش ناشی از مشاجره را از میان بردارند. این چهار نکته عبارتند از: جنگیدن، فرار کردن، وانمودسازی و تسلیم شدن. هر یک از اینها ممکن است موقتاً پیروزی در مشاجره را برای ما به ارمغان آورند اما در بلند مدت جملگی مضر هستند. برای توضیح بیشتر این نکات را درمجله اینترنتی سرخپوش بررسی می کنیم.

ادامه نوشته